Mașinile Euro 7, subiect de scandal la nivel înalt: de ce reprezintă o idee proastă
Standarde mai stricte ar devia resursele de la trecerea la mașinile electrice, a spus Tavares, deși a lăudat prevederile de limitare a particulelor din anvelope și frâne.
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a spus că limitele mai stricte de emisii pentru poluanți precum oxizii de azot și monoxidul de carbon în standardele Euro 7 propuse sunt „inutile” și contraproductive într-un moment în care industria auto se luptă să producă mașini electrice la prețuri accesibile.
Noile standarde sunt de așteptat să fie puse în aplicare în iulie 2025, un interval de timp despre care producătorii de automobile spun că nu le oferă suficient timp pentru a dezvolta și omologare sisteme de propulsie conforme.
„Nu este util, este costisitor, nu aduce beneficii clienților, nu aduce beneficii pentru mediu”, a spus Tavares la o masă rotundă de presă, miercuri, înainte de apelul Stellantis privind veniturile în 2022. „Partea de emisii a motoarelor cu ardere internă este ceva care pur și simplu nu are sens”.
Stellantis are o opinie diferită
Tavares a criticat anterior standardele Euro 7 ca fiind o pierdere de timp și bani, deoarece ar impune producătorilor de automobile să investească în convertoare catalitice și filtre de particule, precum și în controale electronice pentru a reduce emisiile la modelele pe combustibili fosili pe care Uniunea Europeană intenționează să le interzică oricum din 2035.
El a spus că Stellantis va limita numărul de aplicații Euro 7 la minimum, urmărind în același timp să intensifice electrificarea cât mai repede posibil.
Tavares a lăudat însă propunerile Euro 7 privind particulele din plăcuțele de frână și anvelopele.
Autoritățile de reglementare spun că limitarea poluanților precum oxizii de azot ar putea salva mii de vieți în viitor; În 2035, conform UE, reglementările Euro 7 vor reduce emisiile de NOx ale autoturismelor și furgonetelor cu 35% și cu 56% pentru autobuze și camioane. Particulele de frână vor fi reduse cu 27 la sută.